24 stycznia 2012

Welcome to New Orleans.

Nowy Orlean, Luizjana.

Miasto, ktore wywarlo na mnie ciekawe wrazenia.
Z jednej strony klimatyczna French Quarter, ktora w nocy przeistacza sie w imprezowe uliczki.

Symbol Nowego Orelanu
Saint Louis Cathedral

Slynna kawa :>

Nowy Orlean to rowniez wysmienite jedzenie.

Po-Boy.
Olbrzymia i pyrzna kanapka, niestety byl to moj posilek na caly dzien ;)
Ale udalo mi sie skosztowac innych slynnych potraw.
I musze przyznac, ze Nowy Orlean ma swoj smak! 

French Market,
czyli ogolnie pojety misz-masz.
Mozna tam kupic wszystko, od przypraw do pamiatek.



Merdi Gras... juz niedlugo:
21 luty 2012!

Mardi Gras to muzyka, parady, pikniki i emocje ...
iwielkie święto w Nowym Orleanie!
Każdy ma na sobie fioletowy, zielony i złoty,
lapiac i zawieszajac na sobie kolorowe koraliki, lapane z balkonow.

Nowy Orlean to przede wszystkim muzyka!
Na kazdym rogu, wszedzie ktos, cos gra :)
i oczywiscie w klubach JAZZ na zywo! 


Mississippi River

French Quarter

VooDoo jedna z atrakcji NO.
Jest to forma kultury Afro-Amerykanskiej, z korzeniami z francuskimi i hiszpanskimi.

Kilka praktyk VooDoo:

  • Jeśli położysz miotłę przy drzwiach w nocy, wiedźma nie może przyjść i cię skrzywdzić.  
  • Nie pożyczaj soli, ponieważ przynosi to pecha.   
  • Jeśli kobieta chce trzymac męża z dala od innych kobiet, może to zrobić poprzez umieszczenie odrobiny swojej krwi w jego kawie, a on nigdy jej nie porzuci. (dobre!)  
  • Możesz przyspozyć komuś ból głowy, biorąc jego zdjecie i obracajac je do góry nogami.   
  • Możesz skrzywdzic osobe w jakikolwiek sposób chcesz wystarczy abys mial kosmyk jego włosów. 

French Quarter... w nastepnej odslonie!

2 komentarze:

Ruda xx pisze...

super ze napisalas o tym miescie, bo rozwazam czy nie odwiedzic tego miejsca ;-) po tym poscie i fotkach mysle ze sie skusze ;-)) pozdrawiam!

Karolina pisze...

Jesli masz mozliwosc to jak najbardziej musisz sie tam wybrac! Na dniach dodam jeszcze kilka postow z Nowego Orelanu i mam nadzieje, zachece Cie jeszcze bardziej ;) Pozdrawiam! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...