24 września 2012

Thinking of China.


Od kilku dni intensytwnie zastanawiam sie nad wyjazdem do Chin. Nigdy to nie bylo panstwo, ktore jakos specjalnie chcialam odwiedzic. Owszem, chcialabym zobaczyc kazde panstwo swiata... ale mam swoje piorytety ;)
Po dostaniu sie na UW na studia wieczorowe i zobaczeniu planu, a takze w poszukiwaniu mieszkania w Warszawie odechciewa sie studiowania w naszym kochanym kraju.

Na wyjazd do Chin kuszona jestem przez moja kolezanke od kilku miesiecy, gdy ja jeszcze bylam w USA, ona juz podbijala daleki Wschod. Teraz gdy zajmuje sie rekrutacja na staze zawodowe (intership) w najludniejszym kraju swiata zaczela ta oferta sie do mnie usmiechac.

Jest to staz platny, w przedszkolach w duzych i mniejszych miastach w Chinach. Studia nie sa wymagane, jednak preferuja osoby, ktore maja jakies doswiadczenie w nauce i opiece nad dziecmi.

Wyjazd planowany jest na 5 lub 10 miesiecy.

Po zakfalikowaniu sie trzeba samemu oplacic lot oraz wize w Ambasadzie - koszt ok 220 zl (strona www).

Obecnie szukaja osob do 东莞, czyli Dongguan. Miasto wyglada bajecznie ;-)
Same Chiny ze swoja bogata kilkatysieczna letnia historia kusi okropnie!

Odnosnie praktyk to:
  • praca  w przedszkolu od 7.30/8.00-11.30-12 plus przerwa, i znowu od 14.30 albo 15. - 17.30;
  • Zajec lekcyjnych jest od 2-5 w ciagu dnia po 15-30 minut (zalezy od wieku dzieci).
  • Dzieci w wieku 3-7;
  • Odnośnie zarobków to 3000 rmb ok. 1500zl za 5 dni;
  • Mieszkanie jest zapewnione plus wyzywienie w ciagu dni pracujacych;
Dongguan jest wiekszym miastem dlatego zarobki wynosza 5000 rmb (ok. 2500 zl).

Nabor jest teraz, z wyjazdem za ok 3 tygodnie.
A pozniej w lutym. Wowczas rekrutacja trwa 4-8 tygodni.


W aplikacji znajduja sie takie oto podpunkty:
  • Education
  • Experience with kids
  • Experience in teaching
  • Why do you want to come to China?
  • Have you ever live in another country?
  • Please write sample lesson plan for 20 minutes class. You can choose the theme.
  • When and for how long are you available for intership?
  • Do you have any chronic/severe illnesses that requires medical attention?
  • Brief description of you and your personality?
Po zakfalifikowaniu aplikacji przeporwadzana jest rozmowa na Skypie w celu sprawdzenia jezyka angielskiego.





W razie konkretnych pytan piszcie, a ja uzykam odpowiedzi! :-)

08 września 2012

Salem

Post o czarownicach z Salem wymaga doczytania paru informacji, dlatego dzis Wam pokaze tylko to urocze miasto, w ktorym dzialy sie straszne rzeczy, ktore obecenie przyciagaja turystow, jednakze mieszkancy nie sa tak do konca dumni z wydarzen jakie tam zachodzily.












Zaskoczylo mnie to miasto duza liczba zamieszkujacych tam Polakow! 



Ta cudna ksiegarnia znajduje sie w samym centrum Salem, 
niedlako polskiego sklepu ;)

Cudnosci, wyglada na balagan ale porzadku pilnuje starszy Pan, 
a ksiazki sa poukladane w tematyczne dzialy!


05 września 2012

The Witch City.


Salem,  czyli miasto czarownic w stanie Massachusetts, 
swoja popularnosc zawdziecza procesowi czarownic, ktory mial tam miejsce w 1692 roku.

Salem zostało założone u ujścia rzeki Naumkeag do Oceanu Atlantyckiego w 1626 roku 
przez kompanię rybacką z Cape Ann zarządzaną przez Rogera Conanta. 

Nazwa miasta pochodzi od nazwy Jerozolimy (ang. Jerusalem).

Uzyskawszy prawa miejskie w 1836 roku, 
Salem przyjęło w 1839 roku pieczęć miejską z motto: 
"Divitis Indiae usque ad ultimum sinum" -- "Najdalszemu na wschodzie portowi".

Większość oskarżonych w procesie czarownic mieszkała w pobliżu 'wioski Salem', 
obecnego Danvers. Wioska Salem obejmowała też Peabody 
oraz część obecnego Beverly. Middleton, Topsfield, Wenham i Manchester-by-the-Sea również stanowiły części Salem.

Jednym z najbardziej znanych aspektów Salem jest jej historia zarzutów o czary,
 która rozpoczęła się z Abigail Williams, Betty Parris i ich znajomych, 
bawiących się szklaną Venus i jajkami. 

 
Dzieki procesowi czarownic do miasta zjezdza sie duzo turystow,
sama historia rzekomych czarowic jest rowniez ogromnie ciekawa....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...